Feeling

Klockan är 02:04 och jag har fått feeling.

Känner att jag vill göra allt i hela världen. Känner nånstans att inget är omöjligt, och det är inte varje dag jag känner så. Det är faktiskt jättesällan. Kan ha att göra med att lägenheten är städad, sängen är bäddad med nytvättade lakan och jag tog en lång dusch med ansiktsmask och scrub och hela det köret förut. Och jag har läst ut en riktig bok ikväll, för första gången på flera månader!

16409947_10158074436950364_1299810534_o

Det är Me Before You av Jojo Moyes. Jag såg filmen i somras men ville ha hela paketet med Moyes egna ord. Ångrar inget. Den var guld! Såg filmen igen direkt efter jag läst sista sidan.

Men ja, alltså.

Jag saknar det här. Att bara skriva ut allt som tränger i hjärtat. Det har gått en månad av det nya året och jag har nog gått igenom varenda känsla på hela skalan redan nu. Vart skitledsen ett tag där i början. Var också jättearg för att allt i världen är helt uppochner. Bitter och >stressed out Jag har tänkt på en grej också. Att om jag ska ha något nyårslöfte så är det banne mig detta: jag ska sluta vara så himla taskig mot mig själv. Måste lägga av. Det är tröttsamt och det är bara ovärt. Sluta tänka dumma saker när jag ser mig i spegeln. Sluta tro att allt jag gör är dåligt bara för att ingen ger mig en guldmedalj.

Jag är bra ju! På så många saker!

Och det är här som den där Feelingen kommer in. Vill bara göra så många grejer nu. Utvecklas. Frodas som ett helt grönsaksland, (borde trycka det på en t-shirt).
Och det var väll typ det jag hade att säga just nu. Jag ska lägga mig i sängen och läsa i Flora Wiströms bok Stanna innan jag slocknar. Imorgon ska jag till tandläkaren. Kanske filmar jag något också, nu när är på sånt kalashumör.

Nu är klockan 02:37.
k bye see ya soon.

bye done cant

5 thoughts on “Feeling

  1. Det här inlägget är jätteuppskattat ska du veta! Det är sådant här som man känner igen sig i, som man ler medkännande åt och som får en att känna sig mindre ensam. Ett riktigt ärligt (det är så det tas emot i alla fall) och relaterbart inlägg.

    Gilla

  2. måste också kommentera att jag verkligen kände igen mig i allt i detta inlägg!! att man måste vara snällare mot sig själv, sluta tänka dumma saker om sig själv när man ser sig i spegeln, att man är bra på saker, att man saknar att skriva och bara få utvecklas och göra grejer! kunde varit jag i princip som skrev ditt inlägg. haha. jag ska försöka blogga lite igen också och göra allt det där du skrev.
    KRAM

    Gilla

Kommentera

