Såhär mycket älskar jag SKAM

Om ni har följt den norska serien SKAM så är chansen stor att även ni har hamnat i beroende-träsket. Risken är också att ni, precis som jag, fortfarande känner en tyngd i hjärtat sedan seriens sista avsnitt sändes för några dagar sedan. Sista någonsin. Det har varit fyra säsonger av ren kärlek.

Ryktet om denna serie hade vandrat i min omgivning i ett par veckor under hösten, men jag var fortfarande tveksam. Trodde inte att det skulle vara något för mig. Men så en kväll när jag satt i min ensamhet och åt middag och lyssnade på radio (ja, jag lyssnar på radio ibland, som en gammal gammal gumma), så pratade de ännu en gång om SKAM. Till slut gav jag upp.
Jag började kolla på SKAM kvällen den 16e november 2016. Jag minns detta för att efter ca nio timmar, kl 02.33 på morgonen den 17e november, så skrev jag detta på twitter:

skammis

Jag hade sträck-kollat hela säsong 1, utan kisspaus tillochmed! Och jag var så himla fast. Jag fortsatte att kolla varje dag tills jag hade kollat ikapp allt som vid det laget hade sänts. Vi var nu ca tre avsnitt in i säsong 3, den bästa säsongen av dem alla. Jag började följa alla karaktärerna på instagram, refreshade SKAM-sidan var femte minut i hopp om nya klipp eller andra uppdateringar. Jag minns hur jag skulle träffa min kompis för att käka pizza innan vi skulle se Fantastic Beasts på bio och allt jag kunde prata om var SKAM. SKAM SKAM SKAM. Jag övertalade henne om att kolla, och dagen efter, när vi åkte till jobbet tillsammans, så var hon lika fast som jag.

Att jag ägnar ett helt sånt här inlägg till en serie kanske är att överdriva. Men bara därför tänker jag ta denna överdrift ett steg längre. För igår satte jag ihop en hel jävla video som representerar min kärlek för SKAM. Se här!

Jag har inget mer att säga annat än att: alt er love ❤ nå smiler livet ❤ mennesker trenger mennesker ❤ du er ikke alene ❤ livet er nå ❤ takk for alt ❤

9 thoughts on “Såhär mycket älskar jag SKAM

  1. Fyfan vad fint<3333 hade bestämt mig som du att typ inte kolla på skam när det var så himla hypat, men så kollade man på första avsnittet i januari tror jag, och var fast direkt!! :')

    Liked by 1 person

  2. Jag har sett säsong ett och två, mest för att kunna hänga med i samtalen (för det var typ det enda mina klasskamrater pratade om, hehe). Men förstår inte riktigt hypen 😊 Så har inte sett vidare… 😊

    Gilla

  3. Pia, din video är superfantastisk! Har nog sett om den 10 gånger vid det här laget (plus haft den på i bakgrunden), men den har verkligen allt och bara måste ses om och om igen. Du är superduktig på att göra fanvideos!

    Jag var extremt anti-SKAM. för extremt upphypade saker har jag väldigt svårt för. Men en kväll hade jag ett enormt behov av att binge watcha en serie. Ingenting var good enough, men så kom jag på SKAM och sa för mig själv ”va fan, jag ser e1 av SKAM för att fatta grejen, sen tar jag en annan serie.”. Det vart ingen annan serie, utan det vart s1 av SKAM och sen s2 dagen efter. S3E1 var svårstartad, tog nog tre gånger innan jag såg hela avsnittet, men sen var jag fast igen. Bästa älskade SKAM alltså.

    Liked by 1 person

    • Taaaack Clara!! Satt och kämpade med den där videon i flera timmar haha, så det är kul att höra att den uppskattas! <3<3<3 Jag var precis likadan! Skulle absolut inte se på SKAM när alla tjatade så mycket. Men sen kunde jag bara inte hålla mig mer. Själv tycker jag att säsong 3 är den bästa av dem! Älskar den där fantastiska kärlekshistorian ❤

      Gilla

Kommentera

